Hirdetés

Utolsó kommentek

  • proaktiv: Rendkivül nivós blog! Könyvjelzők közt a helye! Gratulálok! Provokátor ui: elmentettem, vissza... (2008.04.14. 05:32) Szélmalmok
  • Utolsó 20

Kövesd nyomon!

Kávébab

2008.11.14. 14:27 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Kávébab (terv)
Megnevezés: Szabad grafika
Szoftver: Photoshop

Old work
Ez egy régebbi munkám, ma már biztos másként kezdenék neki, és az eredmény is más lenne. (még csak ismerkedtem a számítógépes grafikával, tervezéssel, örültem, hogy egy kávébabszerű formát sikerült összeügyködnöm, azt hiszem látszik is rajta a sok-sok izzadság :) )
Ha most kéne folytatnom ez a logót, valószínüleg halványabbra venném a kávébab formát, vagy kivenném a felirat mögül, mert így most nehezen olvasható a kezdőbetű, sűrűke és még sorolhatnám. Nagyon tanulságos és érdekes lenne egy olyan projektet vigégvinni, amikor az lenne a feladat hogy, egy adott munkát (logó, grafika) időről-időre (akár évről-évre) át kellene dolgozni, továbbfejleszteni, újratervezni. Követni lehetne ezeken a munkákon a különböző trendeket, a saját technikánk fejlődését, hozzáállásunkat a változó világhoz. Remélem egyszer nekidurálom magam és vigigcsinálom ezt az egyik logómmal.

Címkék: photoshop logó grafika

Próbaszám

2008.11.14. 14:26 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Műszaki lapok
Megnevezés: plakát
Megrendelő: Mediprint
Szoftver: Photoshop
Méret: 95x120cm

A kezdet:
Minden kezdet nehéz, nyomasztóan üres fehér lap kacsint ránk és azt suttogja: Kellene valamit készíteni. A tervezés folyamata az ötletteléssel kezdődik, jönnek a kósza gondolatok, amiket rendezni kell, szelektálni, összevetni azokkal a szempontokkal, amiket figyelembe kell vennünk. A válogatás folyamata során ha szerencsénk van akkor, jön az „aha” élmény és akkor biztosak lehetünk benne hogy van egy ötletünk, vagy több. Ha nem ugrik be semmi akkor még mindig ott van a majd munka közbe kísérletezünk és játszunk és reméljük hogy ráakadunk valami gigantikus megoldásra, amivel kifejezhetjük a kívánt gondolatot. Jó módszer lehet ötletgyűjtéshez a papíron való vázlatolás is. Ha sehol semmi, jöhet az inspiráció, kacsintsunk körbe a világba.

Címkék: photoshop plakát tervezés aha mediprint

Jegyző hirdetés

2008.11.14. 14:25 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Jegyző hirdetés
Megnevezés: hirdetés
Megrendelő: Mediprint
Szoftver: Photoshop és Indesign
Méret: A4

Címkék: photoshop indesign a4 mediprint

Év végi akció

2008.11.14. 14:22 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Év végi akció
Megnevezés: hirdetés
Megrendelő: Verlag Dashöfer
Szoftver: Indesign
Méret: A5

Címkék: hirdetés dashöfer indesign a5 verlag

Egyedül

2008.10.10. 08:58 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Egyed ül
Megnevezés: óriásplakát
Arc pályázat 2007
Szoftver: Photoshop

Címkék: photoshop plakát

SPSS roll-up

2008.10.10. 08:57 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: SPSS roll-up
Megnevezés: roll-up
Megrendelő: SPSS
Szoftver: Photoshop
Méret: 85x205cm

A vörös szín gyakorlati használata
Ha ötletteremtésre, dinamizmusra, teljesítőképességre van szükség, vagy hideg helyet kell felmelegíteni, a vörös színhez kell nyúlni. Kiemelő színként jól alkalmazható, hiszen előtérbe hozza a képeket, szövegeket. Az embereket gyors döntésre kényszeríti, ezért gombok megjelenítésére kiválóan alkalmas. Reklámokban gyakran társítják erotikus tartalommal, ugyanúgy, mint energikus jelentéshez, dinamikus élethez. Legvilágosabb változatától a legerőteljesebb vörösig ez a szín az élet valamennyi fokozatát képes kifejezni.
Kerülendő olyan alkalmazásoknál, ahol a hűtés, nyugtatás, feszültség levezetése a cél, hiszen erőteljes, sugárzó erejét elnyomni nem egyszerű. Könnyű, légies lelki mezőkre teljesen alkalmatlan. Arról nem is beszélve, hogy ha ezt a színt túlságosan sokáig alkalmazzák, türelmetlenné, nyugtalanná, agresszívvá teheti az embert. Túlzott használata – energetizáló hatása mellett – „túlpörgeti”, kifárasztja a szervezetet. Ha nem mértékkel bánunk vele, nemkívánatos hatást érünk el.

Címkék: photoshop spss roll up

Szerelem C

2008.10.10. 08:55 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Szerelem C
Megnevezés: hirdetés
(ezt is én csináltam)
Szoftver: Photoshop
Megjelenés: Funzine
Méret: 131x42 mm

Tekintet vezető elem: A jobb alsó sarokban lévő elem a logóra és a címre irányítja a tekintetünket, emellett hátteret biztosít a helyszínnek és időpontnak. Valamint megerősíti a szöveg formájából kialakuló átlós sávot is. Sok minden kihozható egy színes kis boxból ha az a megfelelő helyen és színben pompázik.
Felépítés: Háromszög kompozíció (kép és szöveg elhelyezkedése adja ki)
Színek: a két fő szín a narancs és a sötétkék (komplementer kontraszt), és a fehér feliratok pedig a fekete háttérből emelkednek ki.

Címkék: hirdetés photoshop

Építéstechnika médiaajánlat 2007

2008.10.01. 09:50 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Építéstechnika médiaajánlat 2007 (terv)
Megnevezés: médiaajánlat
Megrendelő: Mediprint
Méret: A5

Mi az a Lorem Ipsum?
A Lorem Ipsum egy egyszerű szövegrészlete, szövegutánzata a betűszedő és nyomdaiparnak. A Lorem Ipsum az 1500-as évek óta standard szövegrészletként szolgált az iparban; mikor egy ismeretlen nyomdász összeállította a betűkészletét és egy példa-könyvet vagy szöveget nyomott papírra, ezt használta. Nem csak 5 évszázadot élt túl, de az elektronikus betűkészleteknél is változatlanul megmaradt.


Miért használjuk?
Ez egy régóta elfogadott tény, miszerint egy olvasót zavarja az olvasható szöveg miközben a szöveg elrendezését nézi. A Lorem Ipsum használatának lényege, hogy többé-kevésbé rendezettebb betűket tartalmaz, ellentétben a Tartalom helye, Tartalom helye-féle megoldással.

Honnan származik?
A hiedelemmel ellentétben a Lorem Ipsum nem véletlenszerű szöveg. Gyökerei egy Kr. E. 45-ös latin irodalmi klasszikushoz nyúlnak. Richarrd McClintock a virginiai Hampden-Sydney egyetem professzora kikereste az ismeretlenebb latin szavak közül az egyiket (consectetur) egy Lorem Ipsum részletből, és a klasszikus irodalmat átkutatva vitathatatlan forrást talált. A Lorem Ipsum az 1.10.32 és 1.10.33-as de Finibus Bonoruem et Malorum részleteiből származik (A Jó és Rossz határai - Cicero), Kr. E. 45-ből. A könyv az etika elméletét tanulmányozza, ami nagyon népszerű volt a reneszánsz korban. A Lorem Ipsum első sora, Lorem ipsum dolor sit amet.. a 1.10.32-es bekezdésből származik.
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum." /www.hu.lipsum.com/

Címkék: lorem ipsum a5 médiaajánlat mediprint

Karácsonyi képeslap

2008.09.30. 13:59 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Karácsonyi képeslap (terv)
Megnevezés: képeslap
Megrendelő: MPL
Szoftver: Photoshop
Méret: 15 x 11 cm

Köszönjük!
Egyik kedvenc tipográfiai megoldásom, amikor egy szlogent, szót vagy a feliratot megismételek, a „másolat” lehet homályosabb, és halványabb vagy csak leveszem az átlátszóságát 50 %-ra. Lényeges a méretkülönbség, hogy látható legyen, hogy van egy kisebb és nagyobb, a közel azonos méret megöli az egészet. Azért imádom ezt a módszert, mert nagyon elegáns, a nagyobb halovány felirat megerősíti, kiemeli a másikat, és mégsem otromba, kemény az összhatás.

Címkék: photoshop képeslap

Logó, logótervezés 2.

2008.09.30. 13:56 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Magic Gro logó
Megnevezés: logó
Megrendelő: Malatech Water Kft.
Szoftver: Illustrator

Logó, logótervezés 2.
A logó küldetése, hogy egyértelműen azonosítson egy céget, vagy vállalkozást. A jó logó bevésődik az emberek emlékezetében. Így ha bárhol meglátják azt (névjegy, kiadvány, molinó, jármű) a céggel azonosítják azt.
Összetett feladat a lógótervezés, mivel a jó logó a cég önéletrajza egy tőmondatban.

Címkék: tervezés illustrator malatech malatech water

Végtelen szabadság

2008.09.15. 13:53 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Végtelen szabadság
Megnevezés: szórólap
Megrendelő: Verlag Dashöfer
Szoftver: Photoshop
Méret: A5

A Végtelen szabadság dm anyag elkészítése lépésről lépésre Hogyan is? Mit és hogy? És miért?
1. Kezdetnek átolvasom a dm anyagba kerülő szöveget és a hozzá fűzött instrukciókat. 2. Kezd beugrani a képi világ és valamilyen színhangulat. 3. Keresek megfelelő képeket. 4. Ezek a képek ténylegesen meghatározzák már az anyag színvilágát. (limit your colors) 5. Rangsorolom az információkat, hogy melyiket mennyire kell majd hangsúlyozni, hogy rögtön első pillantásra lehetsen tudni miről is szól ez az anyag. 6. Majd nyitok egy új doksit a megadott paraméterek szerint és feldobálok rá mindent. 7. Következik a tili-toli és valamilyen rendszer kiépítése, a kompozíció kialakítása, hogy minden a megfelelő helyen és színben legyen, hogy kijöjjenek a kiemelések. 8. Egyeztetés, javítgatás, (újratervezés). 9. Kész is. 10. Vagy még sem? Egy utcsó javítás és tényleg kész

Címkék: dashöfer szórólap a5 verlag

Meditáció

2008.09.14. 14:07 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Meditációs cd borító (terv)
Megnevezés: cd borító
Szoftver: Photoshop

A vörös kifejezi:
A vérrel való asszociáció miatt az élet és halál jele. Az élet szimbolizálásán keresztül bajelhárító színként alkalmazták és alkalmazzák ma is. Mivel a vörös a tűz színe is, gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel, hatalommal társítják. Bíborvörösben, a kardinálisok színében egyesül a világi és a szellemi hatalom. A tűz miatt a melegség is hozzá kötődik. A vörös a nemiség szimbóluma. Ahogy a szokás is diktálja, a vörös rózsa a kedvesnek jár. A piros ruha szintúgy a szexuális túlfűtöttséget jelenti. A piros világos árnyalatai élvezetet, szexualitást, szenvedélyt, érzékenységet, vágyat és szerelmet jelképezik, míg a sötétebb árnyalatok erőt, akaraterőt, vezetést, bátorságot, vágyódást, dühöt, rosszakaratot, és haragot sugallnak. Ahogy a szerelem, éppúgy a gyűlölet színe is. A pénz, az egzisztencia, az ismertség, a hírnév, a jólét, a gyorsaság és a testi kapcsolat fontosságának kifejezésére is szolgál.

Címkék: cd photoshop boritó

Feminine

2008.09.14. 14:06 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Feminine
Megnevezés: hirdetés
(ezt is én csináltam)
Szoftver: Photoshop
Megjelenés: HVG
Méret: 57x120 mm

Inspiráció és eredetiség
Miért fontos az inspiráció és feltöltődés?
Minden művész igyekszik fejleszteni munkái eredetiségét, hogy igazán kreatívat, ütőst, maradandót tudjon alkotni. Ez az alkalmazott grafikára, designra is igaz. Természetesen sokféle forrásból lehet feltöltekezni, de a leginkább az a lényeg, hogy az ember, ezt hogy tudja saját rendszerébe, ízlésvilágába beépíteni. Munkásságunkat végül is felfedezéseink, minket ért hatások, szenvedélyünk, egy probléma feldolgozásának útjának szintézise határozza meg.

Címkék: hirdetés photoshop hvg

SPSS prospektus

2008.09.04. 14:05 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: SPSS prospektus
Megnevezés: prospektus
Megrendelő: SPSS
Szoftver: Indesign
Méret: A4

A vörös szín gyógyászati hatása:
Kerülendő a vörös szín gyulladások, lázas állapot, valamint magas vérnyomás esetén. Emésztési zavarokra is hat, depresszió ellen javallott, erősíti az immunrendszert, kedvezően befolyásolja a lép, vese, epe működését, jótékonyan hat az ivarmirigyekre és a nemi működésre, Erősíti a méhet. Vérre gyakorolt közvetlen hatása vérkeringési zavarok ellen ajánlható, valamint vérszegénység ellen. A vörös szín az ekcémára, valamint az összes, nem gyulladásos bőrbetegségre kedvező hatást fejt ki. Gyógyító hatása van a vörös színnek a krónikus, köhögés, valamint gégefő- megbetegedések esetén is.

Forrás: Anders

Címkék: vörös szín spss indesign a4 prospektus

Magyar Installateur előfizetési hirdetés

2008.09.04. 14:04 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Magyar Installateur előfizetési hirdetés
Megnevezés: hirdetés
Megrendelő: Mediprint
Szoftver: Photoshop és Indesign
Méret: A4

Szövegek negatívba forgatása
Nem egy könnyű eset.
A vékonyabb vonalak könnyen „becsukódnak” ha túl kicsi a szöveg, vagy ha túl finom vonalú a betű. Ezért érdemes vastagabb és kiegyensúlyozottabb vonalvastagságú betűtípust választani. A nagyobb betűméret is segíti az olvashatóságot. A negatív szövegnek egy kis ritkítás (treck) mindig jót tesz.
A szabadsoros szedés sokkal jobb eredményre vezet, mint a többös, főleg ha keskeny hasábokról van szó, mert a tátongó szóközök negatívban még feltűnőbbek és bántóbbak.
Fontos hogy biztosítsuk a megfelelő kontrasztot a betű és a háttér között, ez nagymértékben befolyásolja az olvashatóságot, ha nem egyenletesen sötét a háttér box, vagy kép, akkor nem lesz olvasható a szöveg, ez az egyik leggyakrabban előforduló probléma a szövegek negatívba forgatásakor.

Címkék: hirdetés szöveg a4 mediprint

Könyvborító

2008.09.01. 14:04 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Könyvborító (terv)
Megnevezés: könyvborító
Szoftver: Photoshop

Könyvborító: Elsődleges feladata, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését a könyv iránt. Nagyon fontos, hogy a fotó vagy grafika, melyet választunk, tükrözze a kiadvány hangulatát, stílusát, optikai alátámassza azt.

Címkék: photoshop könyvborító

Logó, logótervezés 1.

2008.08.30. 14:02 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Bioclean Lake/Pond Clarifier logó
Megnevezés: logó
Megrendelő: Malatech Water Kft.
Szoftver: Illustrator

Logó, logótervezés 1.
A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között. A logó lehet egy szöveges felirat, a szolgáltatás vagy cég neve, akár szlogennel, vagy tartozhat hozzá valamilyen grafikai ábra, embléma is. Utóbbi esetben magát az ábrát használhatják önmagában is, a nevet elhagyva, hiszen egy kellően bejáratott, ismertté tett márkajelzés a cég nevének feltüntetése nélkül is egyértelműen jelölhet.

Címkék: logó tervezés illustrator water malatech

Névjegy

2008.08.28. 14:00 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Névjegy (terv)
Megnevezés: névjegy
Megrendelő: Klimajné Káldy Ágnes
Szoftver: Photoshop

“Everything is design. Everything!” - Paul Rand

Címkék: photoshop névjegy

Dm levél

2008.08.28. 13:56 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Dm levél
Megnevezés: dm anyag
Megrendelő: Verlag Dashöfer
Szoftver: Indesign
Méret: A4

Szövegközi kiemelés
„Szövegközi kiemelésre elsősorban a betűváltozatok szolgálnak. Folyamatos szövegben kétféle kiemelést helyes használni: kurzívot (italic) és kiskapitális (small caps), ezek ugyanis nem bontják meg a szövegfolt egységes szürkéjét, mégis feltűnően eltérő betűfajták. Betűritkítást (letterspacing) nem szabad alkalmazni sem álló, sem a kurzív betűknél, mert esztétikailag káros, („hígít”) és kiemelő értéke csekély. A csupa nagybetűvel való kiemelés a tipográfiában nem elfogadott, mert megbontja a szedés egységét, elsősorban a sortávolság megzavarásával.”

Virágvölgyi Péter

A félkövér betűváltozat használata a kulcsszavak kiemelésének ideális eszköze. Dm levélnél különösen fontos hogy egy gyors rápillantás során is kiderüljön az ajánlat lényege az olvasóknak. Ennek érdekében simán bevethető egy rikítóbb szín és nagyobb betűméret is.

Címkék: levél dashöfer dm indesign a4 verlag kiemelés

Balett

2008.08.27. 11:47 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Balett
Megnevezés: hirdetés
(ezt is én csináltam)
Szoftver: Photoshop
Megjelenés: Budapest Sun
Méret: 280x50 mm

Ezt a hirdetést azért szerettem csinálni, mert van egy jó lendülete. (a baloldalon a fokozatosan csökkenő méretű táncosok indítják és a jobb oldalon álló táncospár zárja) A lendületet erősíti a feliratok elhelyezkedése is. Két különböző előadásról van szó, mégis a táncosok formái, mozdulatainak segítségével egy egységként tudnak működni.

Címkék: hirdetés photoshop

Clementine roll-up

2008.08.25. 11:47 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Clementine roll-up
Megnevezés: roll-up terv
Megrendelő: SPSS
Szoftver: Photoshop
Méret: 85x205cm

How NOT to design
Nemrég olvastam egy cikket ezzel a címmel, elsőkörben megörültem a dolognak, reméltem elcsíphetek néhány szakmai jó tanácsot. Sajnos tévedtem.
A leggyakrabban előforduló design szerencsétlenségek vagyis lényegében a gyakorta használt photoshop effektek fikázása, rendes érvelés nélkül. Néhány pl.
A Metál felület nem trendi. Ne használd, mert nem cool.
Bevel and emboss, kitudja miért, de nehogy használjunk az alapbeállítást, mert az borzalmas.
Glow effekt legyünk már kreatívak és ne mindenhol ezt az effektet használjuk.
Tervezett fehér folt, ez az egyetlen pont ahol egyetértettem a kedves íróval, valóban szükséges és jó, és bizony ezt sokszor elfelejtik. (megjegyzem, erre a legnehezebb rábeszélni a megrendelőket, mivel ők sokszor úgy érzik nem maradhat kihasználatlan felület, az nem számít hogy oda az összhatás és megfullad a legjobb ötlet is ilyen környezetben)
Minimalista stílus mint kifogás. Valahogy úgy értelmezi ezt a dolgot, hogy akinek nincs semmi ötlete, nem kreatív, az ezt használja kifogásnak. Szerintem ez egész máshogy müködik.
Gradients 2 teljesen különböző szín között, fuj, íztelen, ronda, nem trendi. Szerintem nincs ezzel semmi gond.
Összeségében szerinte ezek a nem kreatív emberek eszköztára.
Hát hüpppppp.
http://darkmotion.com/blog/2008/08/21/how-not-to-design/

Címkék: photoshop spss roll up

Médiaajánlat tördelés

2008.08.20. 11:45 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Környezetvédelem médiaajánlat 2007
Megnevezés: médiaajánlat
Megrendelő: Mediprint
Terjedelem: 22 oldal
Méret: A5

Szívemhez nőttek ezek a médiaajánlatok, (10-8 féle lapnak) istenigazából ezeken tanultam meg tördelni. Jáj de sok-sok javítás volt, nembaj cserébe rengeteget tanultam, megérte ez a nagy projekt.

Címkék: a5 médiaajánlat mediprint tördelés

Dunaihajós

2008.08.15. 13:32 | klimajeva | Szólj hozzá!

Anyag neve: Dunaihajós honlap design (terv)
Megnevezés: honlap
Megrendelő: Monarchia
Szoftver: Photoshop

Koncepció: Attraktív és egyben hagyományos vonalat képviselő oldal, fókuszban a Duna-parttal. Elegáns színkombináció: vajszín és sötétkék

Címkék: photoshop honlap dunaihajós

Limit your colors

2008.08.15. 13:31 | klimajeva | Szólj hozzá!

Mit és hogyan készítünk

2008. augusztus 7.

Dunaihajós

Anyag neve: Dunaihajós honlap design (terv)
Megnevezés: honlap
Megrendelő: Monarchia
Szoftver: Photoshop

Koncepció: Attraktív és egyben hagyományos vonalat képviselő oldal, fókuszban a Duna-parttal. Elegáns színkombináció: vajszín és sötétkék

Címkék: , ,

2008. augusztus 6.

Limit your colors

Anyag neve:

Nők vagyunk blog

Megnevezés:

hirdetés

Megrendelő:

Verlag Dashöfer

Megjelenés:

Reflex

Szoftver:

Indesign

Méret:

A4

Limit your colors

Ez volt az első szabály, amit megtanultam. :) Még alsó tagozatos voltam, a rajz suliban ezt a szabályt sikerült elsőként sikerrel alkalmaznom, és működött, mindegy volt mennyire bénán elrajzoltam valamit, csak azzal hogy kb. 3-4 színt használtam összesen, összeállt a kép, valamiféle egység alakult ki. Imádom. Marha egyszerű szabály, mégis sokan elfelejtik, vagy nem tudják megállni és már kész is a csicsa-micsa színösszeállítás.


Ezzel a hirdetéssel sem volt sok dolgom a grafika megtalálása után, a rajz fő színeit használtam a tipográfiához (pink, türkisz és zöld), így színes vidám lett, de mégse zizi.


Címkék: hirdetés színek dashöfer indesign reflex a4 verlag

Kedvcsináló levél

2008.08.15. 13:30 | klimajeva | Szólj hozzá!



Anyag neve: Kedvcsináló levél
Megnevezés: levél
(ezt is én csináltam)
Szoftver: Indesign és Photoshop
Méret: A4

Képtördelés:
Kép és szöveg elhelyezésének legjobb módja az, amikor mindkettőnek megvan a maga külön helye. Az összefüggéseket az elhelyezésnek ilyenkor is kellően érzékeltetnie kell. Beszélhetünk a képek, ábrák szövegmezőbe úsztatásáról (más szóval a szöveggel körbefolyatott kép) és az alnyomásról, alányomtatásról, amikor a képet és szöveget egymásra nyomtatják. Természetesen a kép ilyen használata pusztán hangulatkeltő lehet, hiszen képi minősége nem tud érvényesülni. Ugyanakkor a szöveg olvasása is rendkívüli módon megnehezül, különösen a sötétebb képrészeknél, és leginkább ahol a nem alányomott részből áttérünk az alányomott részbe. Ez bántja a szemet, és csak azáltal enyhíthető, ha elég erőteljes vonalú a betűtípus, eléggé nagy a betűméret vagy a kép elég halvány.
Hosszabb szöveget szürke vagy színes tónusra nyomtatni merénylet az olvasó ellen, hiszen az egyik legfontosabb olvashatósági követelményt, a betűk és a háttér kontrasztját csökkentjük vele.
Ennél a kedvcsináló tábori levélnél igyekeztem megőrizni ezt a bizonyos kontrasztot, alapvetően világos tónusú képeket választottam alnyomásnak, és különböző átlátszóságú fehér felületekkel igyekeztem ezt növelni.

Címkék: photoshop levél indesign a4 képtördelés